داش جوات

داش جوات

داش جوات

داش جوات

اختلال شخصیت مرزی و مازوخیسم جنسی می‌توانند رابطه‌ی نسبتا پیچیده‌ای باهم داشته باشند که این اختلالات اغلب از قربانی شدن‌های جنسی نشات می‌گیرد. ریشه‌های اختلال شخصیت مرزی اغلب اوقات به آسیب‌های زودهنگامی مرتبط است که ممکن است موجب شکل‌گیری مازوخیسم جنسی شوند. با درمان اختلال شخصیت مرزی خود با استفاده از درمان‌های متداول تروما، قادر خواهید بود که خواسته‌ها و رفتارهای خود را بهتر درک کنید و چگونگی تجربه‌ی یک رابطه‌ی جنسی مثبت را کشف خواهید کرد.

هنگامی که “پنجاه سایه‌ی خاکستری” برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. سخنان گسترده‌ای در رابطه با مازوخیسم جنسی با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت، مخاطبانی که تا به آن روز به این شکل به این موضوع نیندیشیده بودند. آیا مازوخیسم فقط یک فانتزی برای قربانی کردن است؟ یا یک ابراز میل جنسی سالم است؟

اختلال شخصیت مرزی و مازوخیسم جنسی

ارتباط بین اختلال شخصیت مرزی و اختلالات مرزی قدری پیچیده است. تکانشگری جنسی و بی بند و باری می‌تواند عامل مهمی در تشخیص اختلال شخصیت مرزی باشد، موضوعی درمان مازوخیسم چیست؟ که اختلاف نظرهایی هم به همراه داشته است چرا که این موضوع در زنان و مردان متفاوت است. ممکن است آنچه از دید زنان بی‌بندوباری نامیده می‌شود، از دید مردان موضوع پیش پا افتاده‌ای باشد. اما بخش مهم پازل اینجاست که به سادگی نمی‌تواند رفتار جنسی را خودآزاری و خواهان تحقیر نامید، چرا که این رفتار به طور بالقوه خودخواهانه است. در واقع این بخش پیوند میان اختلال شخصیت مرزی و مازوخیسم جنسی است.

مازوخیسم جنسی در طولانی مدت در افرادی که دچار اختلال شخصیت مرزی بوده‌اند دیده شده است. با این حال، در آپریل سال ۲۰۱۷، رابطه‌ی بین این دو اختلال فراتر از حرف رفته و وارد قلمرو شواهد تجربی شد. مطابق مقاله‌ی منتشر شده در آرشیو رفتار جنسی، محققان دریافتند که:

اختلال مازوخیسم جنسی در زنانی که دچار اختلال شخصیت مرزی هستند، ده برابر بیشتر از زنانی است که دچار اختلالات دیگر هستند.

علاوه بر این، آن دسته از زنانی که به عنوان مازوخیست شناسایی شده‌اند، بیشتر سوء استفاده‌ی جنسی از کودکان، خصومت بیشتر، از بین بردن دلبستگی، حساسیت بیش از حد و اغلب فانتزی‌های کنجکاوانه و غیرشخصی جنسی بیشتری را نسبت به آن دسته از زنانی که صرفا مبتلا به اختلال شخصیت مرزی هستند، گزارش داده‌اند. یافته‌‌ها نشان داده‌اند که زنان مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در معرض خطر قابل ملاحظه‌ای برای شرکت در فعالیت‌های جنسی پرخطر  قرار دارند که ممکن است درد و رنج آنها افزایش داده و منجر به آسیب‌های جدی عاطفی و جسمی در آن‌ها شود.( پیشنهاد میکنیم مقاله مشکلات جنسی که نیاز به مشاوره به روانشناس را دارند را مطالعه کنید.)

ریشه‌یابی اختلال شخصیت مرزی

پس چه ارتباطی بین اختلال شخصیت مرزی و مازوخیسم جنسی وجود دارد؟ پاسخ به این سوال قدری پیچیده بوده و کاملا قابل درک نیست. با این حال محققان معتقدند که سوء استفاده‌ی جنسی نقش مهمی در این اختلالات ایفا می‌کند. در واقع ارتباط بین اختلال شخصیت مرزی و آسیب جنسی غیرقابل انکار است.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که حدود ۵۰% از افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی دچار انواع سوء استفاده‌های جنسی در دوران کودکی خود شده‌اند. برخی تحقیقات نیز این رقم را بالای ۷۵% تخمین می‌زند.

یکی از فیلم‌هایی که می‌تواند تا حدودی به درک این مشکل به شما کمک کند فیلم روش خطرناک (۲۰۱۱) است. که تا حدودی به درمان اختلالات جنسی و ریشه یابی آن‌ها توسط یونگ و فروید اشاره دارد.

  • جواد جوادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی