داش جوات

داش جوات

داش جوات

داش جوات

آزمایش خون RBC

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ب.ظ

در این مقاله، آزمایش خون را در سایت جسور بررسی خواهیم کرد. ما امیدواریم که این مورد برای شما مهم باشد.

تا کنون، نتایج آزمایش خود را از آزمایشگاه دریافت کنید و علامت "*" یا "بالا" را در مقابل بعضی از عوامل اندازه گیری کنید که می ترسیدند که شما یک بیماری جدی یا دیابت دارند، اختلالات تیروئید، قند خون بالا و ... شما هستید؟ ممکن است چند روز طول بکشد تا پزشک شما باقی بماند، و در عین حال نمیخواهید بدانید که کدام یک از این علائم در صفحه آزمایش خون است و چه مقدار عادی باید باشد. این جایی است که می گوئید راهنمای کامل برای این منظور وجود دارد. اما دیگر نیازی به نگرانی نیست، دکتر محسن مانچیدی، یک دانشمند آزمایشگاهی بالینی، به 20 سوال رایج در این زمینه پاسخ می دهد.
آزمایش خون

آزمایش خون، همچنین نامیده می شود پانل های خون، یکی از اولین دستگاه های پزشکی در تشخیص بیماری ها است. با کمک یک آزمایش خون، پزشک قادر خواهد بود علائم بیماری های خاص، کمبود مواد غذایی خاص و میزان زباله را در خون خود بررسی کند. در طی یک بازدید پزشکی، تنها هدف درمان بیماری و یا صرفا به منظور بررسی وضعیت سلامتی، اولین ابزار است که پزشک پس از معاینه بالینی بیمار از آن استفاده می کند، یک آزمایش خون است. آزمایش خون. اما زمانی که تست را دریافت میکنید، احتمالا چیزی از شما ندارید، آن را درک نمی کنید و شما باید از یک پزشک یا کسی که میشناسید، کمک بگیرید، بنابراین بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید آزمایش خود را تفسیر کنید. دکتر محسن منشادی، یک دانشمند آزمایشگاهی بالینی، به 20 سوال رایج در مورد آزمایش خون و تفسیر آنها پاسخ می دهد.
ازدواج تست خون

FBS: قند خون ناشتا

MCHC: متوسط ​​غلظت هموگلوبین

WBC: شمارش گلبول های سفید

RBC: شمارش سلول های قرمز خون

HB: هموگلوبین

HC: Hemato Crit (درصد سلول های قرمز خون در خون)

HCV: اندازه متوسط ​​گلبول های قرمز

HCH: مقدار متوسط ​​هموگلوبین در گلبول های قرمز

R.DW: کاهش ضریب اندازه گیری سلول های موش صحرایی

PLT: شمارش پلاکت

PTE: درصد پلاکتها

MPV: حجم متوسط ​​پلاکتها

MCH: میانگین وزن هموگلوبین

MCV: متوسط ​​حجم هموگلوبین

M / E: نسبت سلول به سلول های قرمز خون

RDW: عرض گلبول قرمز در منحنی

UA: تجزیه و تحلیل ادرار کامل (pH، رنگ، بوی، توده متراکم)

TGs: تری گلیسیرید (چربی که باعث رسوب در رگ ها و عروق می شود)

HCG: تست بارداری

FSB: تست قند خون
آزمایش خون RBC

RBC برای گلبولهای قرمز است این سلول های قرمز یا گلبول های قرمز در واقع بخش اصلی خون و عامل رنگ قرمز آن هستند. خود قرمز ناشی از ماده نامیده می شود هموگلوبین است که به سلول های قرمز خون کمک می کند تا وظیفه اصلی حمل و نقل اکسیژن و دی اکسید کربن را انجام دهد. به طور خلاصه، گلبول های قرمز وسیله ای هستند برای انتقال اکسیژن از ریه ها به بقیه بدن. ارزش های طبیعی: بین 7.4 تا 1.6 میلیون در هر میکرولیروم خون. این تعداد برای زنان و برای کودکان بیشتر است. توجه: گلبول قرمز معمولا در خون پس از تولید مغز استخوان در خون، به طور طبیعی در مغز استخوان زندگی می کند و در پایان عمر خود به پایان می رسد و تبدیل به عناصر پایه ای آن می شود. مقدار RBC ها به طور طبیعی در دوران بارداری کمی کمتر است، زیرا حجم خون مایع افزایش یافته است. شماره RBC دقیقا مقدار گلبول قرمز در 1 میلی لیتر خون محیطی است. بسته به آزمایشگاه و نوع کیت مورد استفاده، مقیاس سلول ممکن است متفاوت باشد. خوردن داروهایی نظیر کلرامفنیکول همچنین RBC را کاهش می دهد.

  • جواد جوادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی